Het 1e blogje, ik voel me nu heel volwassen.

Hallo geachte bezoekers,

In een poging straks een reisverhaal bij te houden om met jullie mijn avonturen te delen, heb ik een blog aangemaakt. Ik ga waarschijnlijk in oktober naar Engeland toe, om daar 9 maanden als aupair ( oppas ) aan de slag te gaan. Ik kijk er heel erg naar uit!

Ik laat wel veel achter, een leuke opleiding die ik helaas niet heb kunnen voltooien, een boel vrienden en natuurlijk mijn familie. Maar voor een onvergetelijke ervaring heb ik veel over.

Als aupair pas je op de kinderen van een gezin. Je maakt ze bijvoorbeeld klaar om naar school te gaan ( ontbijt, wegbrengen ), doet de was, haalt ze weer op van school, gaat leuke dingen met ze doen, en nog veel meer. In je vrije tijd kun je een cursus gaan doen, bijvoorbeeld een cursus Engels op een school in de buurt. Ik ben van plan mij natuurlijk ook in te schrijven voor zo'n cursus, maar ik wil me ook nog inschrijven voor een sport ( je moet niet helemaal lui worden daar hè ), misschien dat ik ergens wat vrijwilligerswerk kan doen. Alles om zoveel mogelijk mensen te ontmoeten!

Op dit moment ben ik met heel veel voorbereidingen bezig. Ik moet zelfs nog zoeken naar een aupair bureau! Mijn vader ( en ik ook trouwens! ) willen eerst kijken welke ons aanspreken, wat is betrouwbaar etc. Dan nog veel meer!

Ik heb al een European Health Service Card aangevraagd ( wat een kaknaam voor een plastic pasje ), ik moet nog internationaal rijbewijs aanvragen, een verklaring van goed gedrag, 2 references dat ik met kinderen heb gewerkt, dan nog vervoer regelen, waarschijnlijk nog een intake gesprek met een aupair bureau, en nog veel meer.

Het leuke is dat ik dat allemaal hier vanaf mijn laptopje met jullie kan delen! Want die laptop, die gaat natuurlijk mee.

Mensen, ik stop weer, tot de volgende keer.

Rosanne xx

Reacties

Reacties

Sanne

Prachtig Roos, een 'kaknaam' voor zo'n plastic pasje. Ik ga je volgen, van het begin tot het bittere eind!

You go girl!

Liefs!

Marloes

Haha,, ik zie je al links rijden daarzo :P
'Don't hit me!!!' :O

Ik zal meelezen op je blog - echt een leuk idee van je!
Alle belevenissen van Rose ;) with the english koters :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active